فیلم | آذرشب: جهان عرب هنوز به شریعتی نیاز دارد
کد خبر: 4148611
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
یادی از معلم انقلاب در سالروز وفات؛

فیلم | آذرشب: جهان عرب هنوز به شریعتی نیاز دارد

استاد زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران گفت: ایران از شریعتی عبور کرده است اما جهان عرب هنوز به شریعتی نیاز دارد زیرا جهان عرب همچنان در مسیر دستیابی به آرمان اسلامی شدن پیش می‌رود و جهان عرب هنوز به پیشبرد طرح اسلامی شدن نیازمند است.

دکتر آذرشب، استاد زبان عربی دانشگاه تهران

به گزارش ایکنا، محمد علی آذرشب، استاد رشته زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران در گفت‌‌وگو با هادی محمد اللواتی، کارشناس فرهنگی عمان در برنامه تلویزیونی حیرة در پاسخ به سؤال این کارشناس مجری که گفت «شما نام دکتر علی شریعتی را آوردید، در محافل مختلف از شهید مطهری، شهید محمد باقر صدر، سید قطب، آقای خامنه‌ای و سایر شخصیت‌های مطرح صحبت کردید می‌خواهم بدانم نظر شما درباره دکتر علی شریعتی چیست؟ درباره او در داخل ایران بحث‌هایی است در حالی که کتب وی به زبان عربی ترجمه شده و برای جوانان آثاری تأثیرگذار، روشنگر و آگاهی‌بخش بوده است، بخصوص کتاب علی(ع)، فاطمه(س) فاطمه است و حسین(ع) وارث آدم» پاسخ داد: ایران از شریعتی عبور کرده است اما جهان عرب هنوز به شریعتی نیاز دارد زیرا جهان عرب همچنان در مسیر دستیابی به آرمان اسلامی شدن پیش می‌رود. جهان عرب همچنان به پیشبرد طرح اسلامی شدن نیاز دارد اما ایران از این مرحله عبور کرده است.

آذرشب می‌افزاید: حقیقتاً کتاب‌های دکتر شریعتی در جهان عرب مخاطب زیادی دارد، زیرا جهان عرب نیاز دارند که به سمت تحقق آرمان اسلامی پیش رود و یکی از ویژگی‌هایی که دکتر شریعتی را متمایز می‌کند سخن گفتن او به زبان روز است. او با زبان پیوند خورده است، با همان زبان غرب از تمدن اسلامی و مفاهیم اسلامی سخن می‌گوید از همین رو دیگران جذب سخنان او می‌شوند. شما می‌دانید که در جهان اسلام همه کسانی را که با سابقه غربی و شرق‌‌شناسی از اسلام سخن می‌گویند، دوست دارند و از همین رو هنگامی که دکتر شریعتی به این زبان سخن می‌گوید جذب او می‌شوند.

ویدئوی این بخش از گفت‌وگوی آذرشب با کارشناس عمانی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha